08:30-08:50

Rejestracja uczestników

08:50-09:00

POWITANIE GOŚCI. Otwarcie konferencji

09:00-09:10

WYSTĄPIENIE GOŚCIA SPECJALNEGO

09:10-09:35

WYSTĄPIENIE GOŚCIA SPECJALNEGO: Prelekcja otwierająca

09:35-10:00

WYSTĄPIENIE EKSPERCKIE: Wyniki hoteli w Polsce na tle regionu CEE

10:00-11:00

PANEL LIDERÓW RYNKU: Wyzwania i perspektywy rynku inwestycji hotelowych w Polsce

Rynek inwestycji hotelowych przechodził w ciągu ostatnich 10 lat przez różne etapy. Od nielicznych projektów po rozgrzaną koniunkturę pod koniec ubiegłej dekady, gdy „wszyscy budowali hotele”. Obecnie, choć hotele notują bardzo zadowalające rezultaty, wyzwania związane z pozyskaniem finansowania i kosztami prowadzenia działalności, znacząco ograniczyły liczbę nowych projektów inwestycyjnych.  W jakim miejscu znajduje się dziś, jak wypada porównanie stopy zwrotu z hoteli do innych nieruchomościowych produktów inwestycyjnych i kiedy wróci boom na hotelarstwo?

Moderator:
Paneliści:
11:00-11:30

Przerwa kawowa

11:30-12:30

PANEL FINANSOWY: Finansowanie inwestycji – bariera (nie) do pokonania

Banki, po okresie prosperity panującym do 2020 roku, od czasów wybuchu pandemii bardzo ostrożnie podchodzą do finansowania inwestycji hotelowych. Tymczasem hotele, z zastrzeżeniem presji kosztowej, są bardzo perspektywicznym i dochodowym segmentem rynku, zwłaszcza w odniesieniu do biur, galerii handlowych, czy pogrążonego w kryzysie budownictwa mieszkaniowego. Kiedy i na jakich zasadach banki odblokują swoją politykę kredytową? Czy jest jeszcze miejsce na inwestycje condo, które w ostatnich latach cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, ale dziś walczą o każdego klienta coraz większymi obietnicami i droższym finansowaniem? Czy tak popularne w ostatnich latach kurorty nie są już przeinwestowane? Jakie znaczenie w tym procesie mają międzynarodowe sieci, biznesowa etyka i UOKiK.

Moderator:
Paneliści:
12:30-13:30

Lunch

13:30-14:30

PANEL SIECI HOTELOWYCH: Od economy do luxury, czyli segmentacja marek hotelowych w Polsce

Jak grupy hotelowe pozycjonują swoje poszczególne marki, co oferują i jak nie pogubić się w ich gąszczu? Jakimi kryteriami powinien kierować się inwestor, aby wybrać najbardziej odpowiednią markę dla swojego obiektu, by zyskać faktyczną przewagę konkurencyjną na coraz bardziej profesjonalnym rynku. Które segmenty rozwijają się obecnie najbardziej dynamicznie?

Moderator:
Paneliści:
14:30-15:30

PANEL INWESTORÓW I DORADCÓW: Prawda o rynku

Z jednej strony hotele notują już lepsze wyniki niż przed pandemią, a prognozy na kolejne lata również są optymistyczne. Z drugiej – inwestorzy nie rozpoczynają budów nowych hoteli na rynkach miejskich, chociaż wielu jest tym zainteresowanych. Z trzeciej – w ciągu ostatnich dwóch lat na rynek weszło wiele obiektów, których budowa rozpoczęła się przed pandemią, więc dopiero teraz są w stanie osiągać założone wyniki, a rynki mogą wydawać się nasycone na dziś. Z czwartej – trwa boom inwestycyjny w regionach turystycznych, ale niemal w całości finansowany w modelu condo, co niesie ze sobą różne zagrożenia. W dyskusji tej porozmawiamy z inwestorami i doradcami hotelarskimi o tym jak oceniają obecną sytuację w polskim hotelarstwie, czy ich zdaniem tylko brak finansowania bankowego jest powodem spowolnienia na rynku inwestycji i kiedy czeka nas ponowny boom w hotelarstwie.

Moderator:
Paneliści:
15:30-16:00

Przerwa kawowa

16:00-17:00

Optymalizacja kosztów budowy i działalności hoteli

W ostatnich miesiącach temat szalejących cen robót budowlanych nie schodził z ust całej branży. Wzrost kosztów był zdecydowanie niewspółmierny do inflacyjnego wzrostu przychodów z działalności operacyjnej hoteli, wychodzących dodatkowo z postpandemicznego kryzysu. Jak bezpiecznie przygotować w takich warunkach projekt hotelowy od strony kosztów realizacji? Jakie są najczęstsze błędy inwestorów na tym polu i jak ich unikać? Jak budżetować inwestycję hotelową i jak prowadzić proces kontroli? Gdzie szukać oszczędności, a gdzie absolutnie nie warto tego robić? I wreszcie - jak projekt architektoniczny wpływa na koszty?

Moderator:
Paneliści:
17:00-18:00

Przerwa techniczna

18:00-19:30

Networking

19:30-23:00

Wieczorna gala i wręczenie nagród w konkursie na „HOTELARSKĄ INWESTYCJĘ ROKU 2023”

Logo

Konferencje Hotelarza (Hotel Investment Trends Poland & CEE i Hotel Trends Poland &CEE) to wyjątkowe spotkania profesjonalistów poświęcone inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. To tu kluczowi inwestorzy, przedstawiciele banków i funduszy spotykają się z najważniejszymi przedstawicielami branży hotelowej z Polski i Europy.
Hotel Investment Trends Poland & CEE 2023 - to kolejna edycja w trybie hybrydowym wyjątkowej konferencji na wyjątkowy czas. Zgłoś swój udział w wydarzeniu, zdobądź wiedzę, wymień się doświadczeniami i zainspiruj się, aby znaleźć najlepsze rozwiązania dla siebie i swojego biznesu. Najbliższa konferencja odbędzie się w poniedziałek, 22 maja 2023 r. Zgłoszenia uczestników są przyjmowane do 17 maja 2023.
Organizatorem wydarzenia jest magazyn Hotelarz.